VoIP - voordelen en uitleg | Bellen zonder gedoe | Vanaf € 10 bij Voyp

Home » VoIP – wat is het en wat zijn de voordelen

VoIP - wat is het en welke voordelen heeft het?

VoIP staat voor Voice over IP – internetbellen.  Het woord zegt het eigenlijk al, het is ‘internetbellen’. Je toestel maakt verbinding met de telefooncentrale van het internet. In deze centrale stel je alles in, van toestel tot wachtmuziek, van keuzemenu’s tot openingstijden en belplan. Zo kun je overal ter wereld het toestel inpluggen en bellen en gebeld worden – gewoon met je eigen telefoonnummer. Alsof je thuis bent. Overal goed en betrouwbaar bereikbaar. 

Met Voice over IP begin je met bellen anno nu: zonder moeilijke installaties, hoge kosten, ingewikkelde telefooncentrales en dure ISDN-kanalen. Verbeter je telefonie én start met besparen met VoIP.

VoIP

De voordelen van VoIP

Flexibel

Optimale bereik, waar ter wereld je ook bent

Goedkoper

Factuur (fors) lager dan bij ISDN

Toekomstgericht

ISDN stopt: Voice over IP is de toekomst 

Uitgebreid

Beschik over alle functionaliteiten

Eenvoudig

Installatie, uitbreiding & onderhoud simpel

Meer inzicht

Altijd inzage in je belgedrag

Flexibel

Je toestel meldt zich aan via het internet. Je locatie is dus niet relevant: daar waar je internet hebt kun je je toestel inpluggen en bellen zoals je bent gewend. Ervaar ook optimale vrijheid in je telefonische bereikbaarheid. 

Goedkoper

Onderling bellen is gratis, ook als men op andere locaties in binnen- en buitenland werkt. Ook liggen de gesprekstarieven lager dan bij de traditionele telecom providers. Zo kun je als onderneming flink besparen op je telefoonkosten. 

Toekomstgericht

VoIP is de toekomst. ISDN stopt, dus het is nu tijd om over te stappen. Dat het daarnaast ook nog eens fors geld kan besparen, zelfs met de initiële investering voor de hardware, is natuurlijk mooi meegenomen.

Uitgebreid

Omdat je bij VoIP een telefoon-centrale in de cloud krijgt, kun je gebruik maken van alle mogelijk-heden. Maak dus gebruik van voicemails, keuzemenu’s of bijvoorbeeld wachtrijen zodat je telefonie optimaal functioneert. 

Eenvoudig

VoIP-toestellen zijn, als ze bij ons zijn gekocht, plug-and-play. Ook zijn ze als switch te gebruiken. Met een kabel sluit je dus zowel je nieuwe telefoon aan, als je desktop. Je hoeft dus niet extra kabels te trekken. 

Meer inzicht

Via MijnVoyp krijg je direct inzage in je belgeschiedenis. Deze kun je exporteren, zodat je bijvoorbeeld eenvoudig kunt bekijken welke medewerkers de meeste gesprekken aannemen en wanneer het het drukst is. 

Onze vijf zekerheden 

Je telefonie moet het doen. Het liefste altijd. Daarom hanteren we bij Voyp de vijf zekerheden waar je ons altijd aan kunt houden. We doen niet aan verborgen kosten of aan addertjes onder het gras. Wij geloven in betrouwbare, heldere en open communicatie. Zo vertellen wij je eerlijk over storingen en melden we je precies wat je kan verwachten. 

Met onze persoonlijke service zorgen wij ervoor dat je flexibel en betaalbaar optimaal bereikbaar bent. Dit doen we inmiddels ruim 3 jaar naar volle tevredenheid van onze klanten. Don’t take our word for it, take theirs en ga ook bellen zoals het hoort. Welkom bij Voyp. 

Telefonie vroeger en nu

Telefonie vroeger

Vroeger had je een analoge lijn of een ISDN centrale. Simpel gezegd gaat er dan een koper draadje van de wijkcentrale je telefoontoestel in (of je eigen ISDN centrale). Daardoor gaat je toestel over als je wordt gebeld. Verhuizen of even op een andere plek met je toestel bereikbaar zijn? Dat kon niet zomaar, omdat je gebonden was aan de fysieke locatie van je toestel, namelijk de aansluiting van het koperen draadje.  

Het instellen van je telefooncentrale was daarnaast een hele klus. Zo had je per lijn een telefoonnummer nodig. Wilde je dus gelijktijdig tien gesprekken kunnen voeren? Dan was je verplicht om tien nummers af te nemen. Bij VoIP hoeft dit niet: je hebt alleen de nummers nodig die je wilt gebruiken. 
Daarnaast moest je bepalen hoeveel je gebeld werd. Verkeerd ingeschat? Dan kregen klanten opeens een in bezet toon te horen of konden collega’s niet naar buiten bellen wanneer ze wilden.  
Telefonie anno 2019

Met VoIP is je toestel aangesloten op het internet en meldt het toestel zich aan bij de telefooncentrale in de cloud. Vergelijk het een beetje met je e-mail: als je de juiste gebruikersnaam en wachtwoord hebt kun je overal ter wereld bij je e-mail. Zo gaat het ook met VoIP-bellen: met je gebruikersnaam en wachtwoord bel je en wordt je gebeld op de manier die je gewend bent, waar je ook bent. Bellen zoals het hoort!

Het instellen van je belplan en accounts gaat heel eenvoudig online via MijnVoyp. Geen moeilijk te programmeren centrale meer, maar een gebruiks-vriendelijke webinterface waar je makkelijk en snel bijvoorbeeld je openingstijden aanpast en verandert welke toestellen overgaan wanneer je wordt gebeld. 

Doordat de operationele- en gesprekskosten veel lager liggen dan je huidige ISDN abonnement begin je daarnaast ook nog eens met (flink) besparen. Stap dus vandaag nog over.

Bij Voyp houden we van simpel én toegankelijk. We houden niet van verborgen kosten. Niet zoals bij andere aanbieders maandelijks betalen voor functionaliteiten zoals openingstijden en een keuzemenu, niet meteen een factuur wanneer je ondersteuning nodig hebt en wél meteen geholpen worden zonder uren in de rij te hoeven staan.

Vanaf € 10,- per maand ben je flexibel en betrouwbaar telefonisch bereikbaar en ben je verzekerd van een professionele uitstraling en uitstekende persoonlijke service. Onze diensten zijn uiteraard dagelijks opzegbaar. 
Meer weten? Chat, mail of bel ons op 088 6789 400. Wij staan je op werkdagen tussen 8 en 6 graag te woord.