Voyp weetjes - deel 1

Voyp weetjes - deel 1

Soms krijgen we vragen die af en toe terugkomen. Vragen waarvan we denken: die zouden we eigenlijk op onze website  moeten beantwoorden. Hebben namelijk meer mensen wat aan. 

Daarom bundelen we die vanaf nu samen in een Voyp weetjes. Hier is deel 1. Zelf ook suggesties? Stuur ze ons, dan zie je het antwoord binnenkort in deze nieuwe rubriek!

Uitbellen, hoe werkt dat eigenlijk?

We weten allemaal wel hoe we moeten bellen. Je toetst een telefoonnummer in en drukt op het groene hoorntje, een kind kan de was doen. Maar weet je eigenlijk wel hóe je uitbelt?

Standaard sturen we een naam en nummer mee met het gesprek. De persoon die gebeld wordt ziet dan jouw bedrijfsnaam en telefoonnummer in beeld.
Uiteraard is het ook mogelijk om met een andere naam uit te bellen of indien beschikbaar met een ander telefoonnummer. Daarnaast is er natuurlijk ook altijd de mogelijkheid anoniem uit te bellen.
Als klant van Voyp kun je heel eenvoudig zelf bekijken en beheren met welk telefoonnummer je uitbelt. Hiervoor log je in op onze portal, navigeer je naar de korte nummers en open je de extensie waarvandaan je belt. Je ziet vervolgens bovenin het uitgaande nummer en de beschikbare opties.

De naam veranderen waarmee je uitbelt? Neem contact met ons op en wij veranderen de naam voor je.

 

Een toggle, wat is dat?

We horen je denken, “een toggle?”. Een toggle is niets meer dan een schakelaar waarbij je een ander belplan activeert (of juist deactiveert). 

Je belt intern naar een verkort nummer of drukt een voorgeprogrammeerde knop in op je vaste toestel en de toggle is geactiveerd. Een groen of rood lampje maakt in een oogopslag duidelijk of de toggle aan of uitstaat!

Superhandig voor als er even niemand op kantoor is en je telefoontjes direct op je app wilt ontvangen of juist als je even rustig wilt lunchen en de voicemail wilt activeren. Misschien werken medewerkers juist regelmatig thuis en wil je eerst een app of thuiswerkplek benaderen voor de toestellen op kantoor overgaan. Ook kun je op deze manier zelf de openingstijden en voicemail beheren, verlaat je het pand dan activeer je de toggle – als je weer op kantoor bent zet je de toggle weer uit en ben je weer zoals gebruikelijk bereikbaar.

Tal van mogelijkheden dus.

Keuzemenu, wanneer is dit nodig?

Gesprekken op basis van een gemaakte keuze direct naar de juiste afdeling of persoon doorzetten.  Niets meer, niets minder. Een keuzemenu is ideaal om gesprekken goed te distribueren naar vestigingen, afdelingen of personen. Per gemaakte keuze kan er een eigen belplan aangemaakt worden.

Keuze 1 gaat bijvoorbeeld naar afdeling A, indien geen gehoor afdeling A & B en vervolgens naar een voicemail box mocht er niet opgenomen worden. Keuze 2 laat weer een melding horen dat er beter gemaild kan worden en verbreekt de verbinding. Uiteraard kunnen we een korte omschrijving met het gesprek meesturen zodat je precies ziet welke keuze de beller heeft gemaakt en je het gesprek eventueel anders kunt aannemen.

Ook kun je de beller eerst een taalselectie laten maken en vervolgens een keuzemenu aanroepen in de taal van de beller.

Een keuzemenu wordt niet alleen binnen kantoortijden gebruikt om inkomende gesprekken te routeren. Buiten kantoortijden kan een keuzemenu goed ingezet worden voor bijvoorbeeld een storingsdienst. Denk hierbij aan “kies 1 in geval van storing, U wordt dan  zo spoedig mogelijk doorverbonden met de dienstdoende storingsmonteur”.

Interesse in een keuzemenu? We denken graag met je mee hoe we jouw keuzemenu optimaal kunnen inrichten.