voyp

Voyp Updates

Home / Voyp Updates / Een internetstoring, en nu?

Een internetstoring, en nu?

een-internetstoring-en-nu

Iedereen maakt wel eens gebruik van Skype, WhatsApp bellen, FaceTime, Viber en veel meer! Maar niet veel mensen staan er eigenlijk bij stil dat dit allemaal VoIP communicatie is. En ook omroepsystemen ‘Assistentie bij Kassa 1 alsjeblieft’ gaat steeds vaker via VoIP.

VoIP is dus eigenlijk bijna niet te vermijden. Dit komt omdat we eigenlijk niet meer zonder het internet kunnen. Je bedrijf maakt natuurlijk al flink gebruik van het internet. Je mails, je CRM systeem, je facturatie, e-mails, de chatfunctie van je klantenservice – zonder internet kom je nergens. Dus waarom zou je je telefonie niet over het internet doen?

Waarschijnlijk denk je nu: ‘Maar wat nou als mijn internetverbinding eruit ligt? Dan hebben mijn klanten helemaal geen manier om mij te bereiken!‘. Wij snappen dit natuurlijk heel goed. Soms doet je internet het namelijk niet, hoe goed je provider ook is. Veel mensen zitten dan ook met deze zorg.

Want stel je voor: je internet ligt er toch uit. Dit klinkt natuurlijk super irritant, maar niet als je er een oplossing op hebt: de softphone! Dit is een combinatie van twee woorden: software en telephone, dus dit zegt eigenlijk al wat het is. Een app op je telefoon waarmee je zakelijk kunt bellen. Erg simpel: je ontvangt zakelijke gesprekken via de app en belt eenvoudig uit met het zakelijke nummer. De klant heeft dus niet door dat je belt met een mobiele telefoon. Zo ben je ondanks een storing toch gewoon bereikbaar.

Ook kunnen we een mobiel nummer automatisch opnemen – zien we dat je vaste toestellen offline gaan, dan schakelt hij automatisch door naar 1 (of meerdere) mobiele nummers. En zodra we je toestellen weer online zien komen gaat deze doorschakeling er meteen weer af.

Natuurlijk kun je ook altijd kiezen voor een back-up internet verbinding. Heel simpel gezegd: als de hoofd internetverbinding het opgeeft, neemt de back-up verbinding het meteen over. Dit hebben jij en de klant eigenlijk helemaal niet door. En zodra de storing is opgelost neemt de hoofd verbinding het weer over. Wel is het verstandig om de back-up verbinding bij een andere provider dan de hoofdverbinding aan te vragen, anders hebben waarschijnlijk beide verbindingen last van dezelfde storing. Uiteraard verzorgen wij graag je (backup) internetverbinding en richten je netwerk zo in dat je optimale bereikbaarheid wordt gegarandeerd.

Nog vragen of zorgen? Neem gerust contact met ons op! Wij helpen je graag.

Welkom bij Voyp.

Zoeken

Over Voyp

Voyp is gespecialiseerd in VoIP-telefonie oplossingen. Wij adviseren onze klanten over hardware en configureren voor klanten hun telefoniewensen.

Meer weten over Voyp en onze diensten? Neem dan contact met ons op via contact@voyp.nl.

Ook zijn we uiteraard telefonisch te bereiken op telefoonnummer +31 88 6789 400.

Recent Posts

Voyp integreert met Bubble CTIVoyp gaat samen met BlackGATEDe eerste indrukTelefonische drukte opvangenLokaal telefoonnummer vergroot je marktHoe richt ik mijn telefonie in