Home » Storingen
Storingen
Een storing is natuurlijk heel vervelend. Wij doen er alles aan dit voorkomen. Toch een storing? We informeren klanten per mail. Op deze pagina blijf je op de hoogte van de status, oorzaak en oplossing.
Alle diensten draaien stabiel.
Hulp of advies nodig? Wij helpen je op werkdagen tussen negen en vijf graag!
Dinsdag 16 november
Gepland onderhoud
21.00 - 23.00 - Wij voeren gepland onderhoud aan aan ons platform. We proberen de overlast tot een minimum te beperken.
Dinsdag 16 november
Vrijdag 2 juli
Storing VaMo - T-Mobile
09.00 - Door een update bij T-Mobile werkt de Vast-Mobiel integratie momenteel niet. Helaas zijn we afhankelijk van T-Mobile om dit probleem op te lossen. Onze excuses voor het ongemak.
Vrijdag 2 juli
Woensdag 5 mei
Storing toeleverancier TransIP
10:20 - Een deel van onze servers is onbereikbaar door een storing bij TransIP. Een deel van onze klanten kan hier hinder van ondervinden.
10:45 - De problemen lijken inmiddels opgelost bij TransIP. Het ging om een DDoS aanval. Alle Voyp diensten draaien hierdoor ook weer stabiel.
Tijdsduur: 25 minuten
10:45 - De problemen lijken inmiddels opgelost bij TransIP. Het ging om een DDoS aanval. Alle Voyp diensten draaien hierdoor ook weer stabiel.
Tijdsduur: 25 minuten
Woensdag 5 mei
Maandag 26 april 2021
Storing deel platform
11:45 - Een van onze servers is instabiel. Een deel van de gesprekken kan hierdoor niet goed worden opgezet. We zijn druk bezig de oorzaak te achterhalen.
12:15 - De servers draaien weer stabiel. Op de achtergrond zijn onze technici druk bezig om de oorzaak te achterhalen.
Tijdsduur: 30 minuten
12:15 - De servers draaien weer stabiel. Op de achtergrond zijn onze technici druk bezig om de oorzaak te achterhalen.
Tijdsduur: 30 minuten
Maandag 26 april 2021
Zaterdag 24 april
Gepland onderhoud
22:00 - Op een deel van ons platform worden werkzaamheden uitgevoerd. Het kan zijn dat er hierdoor sprake is van enkele minuten verminderde bereikbaarheid.
Zaterdag 24 april
Woensdag 31 maart
BLF probleem op deel platform
11:00 - Momenteel zijn er, op een deel van ons platform, problemen met het uitlezen van extensies geconstateerd. Dit BLF probleem zal zo snel mogelijk worden opgelost. Klanten kunnen hier mogelijk hinder van ondervinden.
11:15 - De problemen met BLF zijn opgelost.
Tijdsduur: 15 minuten
11:15 - De problemen met BLF zijn opgelost.
Tijdsduur: 15 minuten
Woensdag 31 maart
Donderdag 5 november
Storing
21:45 - Op dit moment ondervinden wij last van een storing in ons datacentrum. Daarom zijn onze servers niet goed bereikbaar. Wij zijn druk bezig het probleem te onderzoeken en op te lossen.
22:30 - De oorzaak is achterhaald en wordt opgelost.
22.45 - Alle diensten draaien weer stabiel.
Tijdsduur: 60 minuten
22:30 - De oorzaak is achterhaald en wordt opgelost.
22.45 - Alle diensten draaien weer stabiel.
Tijdsduur: 60 minuten
Donderdag 5 november
Woensdag, 9 september 2020
Storing Bria Enterprise
11:15 - Momenteel ervaart Counterpath een storing met hun Bria Enterprise oplossing. Klanten kunnen hierdoor geen gebruik maken van de softphone.
Counterpath is druk in de weer voor een oplossing.
13:00 - De oorzaak is gevonden en ze zijn bezig met een hotfix, binnen 30 minuten zou de app weer naar behoren moeten werken.
13:45 - De hotfix heeft het gewenste resultaat. Na het updaten van de app werkt deze weer naar behoren.
Tijdsduur: 2 uur en 30 minuten
13:00 - De oorzaak is gevonden en ze zijn bezig met een hotfix, binnen 30 minuten zou de app weer naar behoren moeten werken.
13:45 - De hotfix heeft het gewenste resultaat. Na het updaten van de app werkt deze weer naar behoren.
Tijdsduur: 2 uur en 30 minuten
Woensdag, 9 september 2020
Zaterdag, 5 september 2020
Algemene storing
10:45 - Op dit moment ondervinden we hinder van een storing in ons datacenter. Het probleem is geidentificeerd. We zijn druk bezig het probleem te verhelpen. Dit betekent dat het opzetten en ontvangen van gesprekken mogelijk niet lukt. Onze excuses voor het ongemak.
11.20 - Alle diensten zijn weer stabiel.
Tijdsduur: 35 minuten
11.20 - Alle diensten zijn weer stabiel.
Tijdsduur: 35 minuten
Zaterdag, 5 september 2020
Vrijdag, 28 augustus 2020
Storing portal
08:45 - Op dit moment is de portal mijn.voyp.nl niet bereikbaar. Hierdoor werkt het telefoonboek op dit moment niet vanuit de vaste toestellen. Ons technisch team is druk in de weer dit zo spoedig mogelijk op te lossen.
10:30 - De portal is inmiddels weer bereikbaar.
Tijdsduur: 1 uur en 45 minuten
10:30 - De portal is inmiddels weer bereikbaar.
Tijdsduur: 1 uur en 45 minuten
Vrijdag, 28 augustus 2020
Maandag, 21 oktober 2019
Storing platform
16.40 - Het opzetten en ontvangen van externe gesprekken functioneert niet. We zijn druk bezig de oorzaak te achterhalen.
16.53 - Probleem is verholpen. Alles functioneert weer naar behoren.
Tijdsduur: 13 minuten
16.53 - Probleem is verholpen. Alles functioneert weer naar behoren.
Tijdsduur: 13 minuten
Maandag, 21 oktober 2019
Vrijdag, 14 juni 2019
Storing deel platform
20:00 - Een van onze servers is instabiel. Een deel van de gesprekken kan hierdoor niet goed worden opgezet. We zijn druk bezig de oorzaak te achterhalen.
21:45 - Helaas is het onze technici nog niet gelukt de oorzaak te achterhalen. Op verzoek zijn tijdelijke doorschakelingen geactiveerd en deze blijven uiteraard actief tot er meer duidelijkheid is.
22:45 - Het probleem is inmiddels achterhaald en onze technici zijn bezig de hardwarematige oorzaak op te lossen. De telefoniediensten zijn inmiddels weer stabiel maar worden de komende tijd nog wel even in de gaten gehouden.
Tijdsduur: 2 uur en 45 minuten
21:45 - Helaas is het onze technici nog niet gelukt de oorzaak te achterhalen. Op verzoek zijn tijdelijke doorschakelingen geactiveerd en deze blijven uiteraard actief tot er meer duidelijkheid is.
22:45 - Het probleem is inmiddels achterhaald en onze technici zijn bezig de hardwarematige oorzaak op te lossen. De telefoniediensten zijn inmiddels weer stabiel maar worden de komende tijd nog wel even in de gaten gehouden.
Tijdsduur: 2 uur en 45 minuten
Vrijdag, 14 juni 2019
Zaterdag, 27 april 2019
Storing platform
23.02 - Door een stroomstoring in ons datacenter is ons platform niet bereikbaar. Bellen en gebeld worden is niet mogelijk.
01.40 - Stroomstoring is verholpen, alle diensten zijn weer online.
Tijdsduur: 2 uur en 37 minuten
01.40 - Stroomstoring is verholpen, alle diensten zijn weer online.
Tijdsduur: 2 uur en 37 minuten
Zaterdag, 27 april 2019
Vrijdag, 1 februari 2019
Storing deel platform
12.43 - Een van onze servers is instabiel. Een deel van de toestellen kan zich hierdoor niet registreren. Ook kunnen inkomende en uitgaande gesprekken niet altijd goed worden opgezet. We zijn druk bezig de oorzaak te achterhalen.
12.56 - De server is weer up and running. Alle diensten functioneren weer naar behoren.
Tijdsduur: 12 minuten
12.56 - De server is weer up and running. Alle diensten functioneren weer naar behoren.
Tijdsduur: 12 minuten
Vrijdag, 1 februari 2019
Donderdag, 6 december 2018
Storing deel platform
10:36 - Een deel van ons platform registreert geen inkomende en uitgaande gesprekken meer. Ook vallen SIP-registraties weg. Dit raakt een deel van onze klanten.
10:55 - De storing is helaas niet direct te verhelpen. We zijn druk bezig de oorzaak te achterhalen. Voor klanten hebben we tijdelijke doorschakelingen geactiveerd zodat ze in ieder geval bereikbaar zijn op hun vaste nummer.
11:36 - De storing is verholpen. Eventuele doorschakelingen worden gedeactiveerd.
Tijdsduur: 58 minuten
10:55 - De storing is helaas niet direct te verhelpen. We zijn druk bezig de oorzaak te achterhalen. Voor klanten hebben we tijdelijke doorschakelingen geactiveerd zodat ze in ieder geval bereikbaar zijn op hun vaste nummer.
11:36 - De storing is verholpen. Eventuele doorschakelingen worden gedeactiveerd.
Tijdsduur: 58 minuten
Donderdag, 6 december 2018
Donderdag, 28 juni 2018
Storing deel platform
16:44 - Een van onze servers handelt gesprekken niet goed af. Verbindingen met toestellen worden verbroken. Dit raakt ongeveer 10% van onze klanten. We zijn druk bezig te achterhalen wat de oorzaak is.
17:00 - Het probleem van 9 mei blijkt helaas toch niet te zijn opgelost en steekt weer de kop op. Klanten zijn inmiddels weer bereikbaar. We gaan nu het onderliggende probleem oplossen. Klanten zullen hier verder niks van merken.
19:00 - De storing wordt veroorzaakt door een hardwareprobleem. We hebben besloten de server in het geheel te vervangen. Hierna zullen we alles goed doortesten. Naar verwachting is de server rond 23:00 weer online
22:45 - We hebben wat langer nodig om de server goed te testen. Naar verwachting komt de server over een uur online.
23:48 - De server is weer up and running.
Tijdsduur: 46 minuten
17:00 - Het probleem van 9 mei blijkt helaas toch niet te zijn opgelost en steekt weer de kop op. Klanten zijn inmiddels weer bereikbaar. We gaan nu het onderliggende probleem oplossen. Klanten zullen hier verder niks van merken.
19:00 - De storing wordt veroorzaakt door een hardwareprobleem. We hebben besloten de server in het geheel te vervangen. Hierna zullen we alles goed doortesten. Naar verwachting is de server rond 23:00 weer online
22:45 - We hebben wat langer nodig om de server goed te testen. Naar verwachting komt de server over een uur online.
23:48 - De server is weer up and running.
Tijdsduur: 46 minuten
Donderdag, 28 juni 2018
Woensdag, 9 mei, 2018
Storing deel platform
8:20 - Een van onze servers handelt inkomende gesprekken niet goed af. Dit raakt ongeveer 10% van onze klanten.
9:00 - De geraakte klanten zijn inmiddels weer bereikbaar. Het probleem gaan we verder onderzoeken.
10:00 - We hebben de oorzaak van het probleem achterhaald en zijn nu druk bezig om dit op te lossen.
11:40- De server is weer online.
Tijdsduur: 38 minuten
9:00 - De geraakte klanten zijn inmiddels weer bereikbaar. Het probleem gaan we verder onderzoeken.
10:00 - We hebben de oorzaak van het probleem achterhaald en zijn nu druk bezig om dit op te lossen.
11:40- De server is weer online.
Tijdsduur: 38 minuten
Woensdag, 9 mei, 2018