De mobiele app van Voyp

Veel van onze klanten hebben behoefte aan vrijheid en zitten helemaal niet te wachten op een vast toestel. Wij begrijpen dat natuurlijk maar al te goed en willen dan ook meedenken met de mogelijkheden om zo mobiel mogelijk te kunnen opereren zonder dat dit ten koste gaat van je bereikbaarheid. Onze vast-naar-mobiel oplossing is dan een uitkomst – eenvoudig bellen en gebeld worden met onze app.

De app maakt als het ware je mobiele telefoon een vast toestel. De functies die je regelmatig gebruikt op een vast toestel zijn veelal ook mogelijk met de app. Uiteraard zijn er voor- en nadelen voor het gebruik van een app ten opzichte van een vast toestel. Geheel afhankelijk van de wensen van de klant – wat voor hen het beste werkt.

We hadden natuurlijk zelf een app kunnen laten ontwikkelen maar we hebben er bewust voor gekozen dit niet te doen maar juist gebruik te maken van de expertise van Counterpath en haar Bria Stretto app. Volgens ons de beste app op de markt.

De voordelen van het gebruik van de app zijn eigenlijk heel voor de hand liggend

  • Optimaal bereikbaar zonder vast te zitten aan een bureau.
  • Eenvoudig (door)schakelen – denk hierbij aan ruggenspraak, conference call opzetten of het gesprek doorzetten naar een collega.
  • Geen extra kosten voor onderling bellen.
  • Zakelijke en lokaal adresboek integratie.
  • Uitbellen met je vaste nummer.
  • Makkelijk te integreren in het belplan – wordt een vast toestel niet opgenomen dan kunnen we het gesprek voor je doorzetten naar de app.

En hoe kom ik dan aan zo’n app?
Je hebt voor het gebruik van de app een account nodig. Je kunt het account dat al standaard in je abonnement zit gebruiken voor de app of je besteld een nieuw account als het gaat om een uitbreiding van je abonnement. Je krijgt dan van Voyp de link om de app te downloaden, een gebruikersnaam en het wachtwoord om in te loggen. Je bent daarna meteen online, lekker makkelijk.

Duidelijk, en dan?
Wij zorgen dat het belplan volgens de wensen van de klant ingeregeld wordt. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om alleen de app te gebruiken en alle gesprekken daarop af te handelen maar je kunt ook eerst één of meerdere vaste toestellen over te laten gaan voordat we de app benaderen. Helemaal in te stellen naar wens dus.

We leggen graag nog even de basisfuncties van de app uit.
Om de app te gebruiken moet de app wel open staan of op de achtergrond actief zijn – we moeten immers het toestel kunnen benaderen. Dit stel je eenvoudig in tijdens het inloggen. Bellen vanuit je app kan bijna niet makkelijker! Het dialpad ziet er voor de meeste mensen niet vreemd uit. Je voert het nummer in dat je wilt bellen en drukt op de groene knop. Intern bel je eenvoudig de extensie nummers. De persoon die je belt ziet dan je vaste nummer of in het geval van een interne call het extensie nummer.

    

Contacten haalt de app op vanuit je lokale adresboek. Uiteraard vraagt de app eerst aan je of hij dit wel mag doen 😉 In de gespreksgeschiedenis zie je in één oogopslag de inkomende en uitgaande gesprekken. Makkelijk om bijvoorbeeld iemand snel terug te bellen.

Tijdens een gesprek heb je natuurlijk nog een aantal andere mogelijkheden.

  • Rechtstreeks doorverbinden – Als je in gesprek bent heb je de more knop (…) op je beeldscherm staan. Daar zie je de mogelijkheid voor “Transfer to”.
  • Ruggenspraak (gesprek in de wacht en met tweede partij praten) – Als je in gesprek bent heb je de knop Add Call of het “+” icoontje. Dan kun je het nummer intoetsen. Als er is opgenomen zie je nu de knop merge, more en swap calls.
    • Knop merge – Te gebruiken voor het opzetten van een conference
    • Knop more – Gebruik je om door te verbinden naar een collega (more – transfer).
    • Knop swap calls – Om je collega wel aan de lijn te houden, maar even iets te bespreken met de andere beller.

Uiteraard kunnen we niet alles benoemen, je kunt natuurlijk altijd even contact met ons opnemen voor specifieke vragen maar je kunt ook de user manual van Counterpath voor iPhone en Android even rustig doorlezen.